30 Aralık 2012 Pazar

2013 Sermaye Piyasaları

2013'te IMKB için ihtiyatlı iyimserlikten bahsedebiliriz.

Neticede haftalardır grafiklerle açıklamaya çalışıyorum. Pozitif sahadayız, ancak yukarı hareket marjı oldukça daraldı. Bu noktadan sonra hisse almak isteyenlerin aldığı risk geçmişe göre daha fazla olacak. Yatırımcıların ocak ayında dikkat etmesi lazım!

Her zaman olduğu gibi yine dış gelişmeler piyasamızı etkileyecek. Avrupa ve Amerika Para Piyasaları Politikaları yakından izlenecek. Avrupa'daki gidişatın durağan olacağı bir yıl bekliyorum. Dolayısıyla ihracat rakamlarımızı tehdit edecek böyle bir durumda 2013 hiç kolay geçmeyecek.

Amerika Merkez Bankası, faizleri sabit tutmaya devam ederse ve bunun 2014 sonuna kadar sabit kalacağının sinyallerini verirse altın için güzel bir yıl olmasını bekliyorum.

Altın, son zamanlarda ucuz kaldı. Ocak ayında bir tepki görebiliriz.

2012'nin kötü seyreden yatırım enstrümanı Dolar ve Euro'da, belirsizlik ortamında bir toparlanma yılı olacağını düşünüyorum.

Herkese sağlıklı, mutlu, huzurlu yıllar diliyorum...

Yatırım tavsiyesi değildir.   

Hiç yorum yok: