21 Ocak 2013 Pazartesi

IMKB30 Teknik Analizi


Benim pencerede son 30 işlem gününde IMKB30 pahalı görünüyor. Bu tabloya rağmen borsada alımlar ve yükselişler devam ediyor.
Yukarıda üstteki grafik IMKB30'un son 200 işlem günü kapanışının zamana göre dağılımını göstermektedir. IMKB30'un son 1 senedeki yükseliş trendini görüyoruz.
Alttaki grafikte ise benim korelasyonlara göre IMKB30'un tahmini değeri ile gerçek değeri arasındaki fark yer almaktadır. Grafiğe bakıldığında son 30 işlem gününde IMKB30'un tahmini değere göre oldukça yüksek olduğu ve bu farkın gün geçtikçe arttığı görülüyor. Benim pencerede bunun anlamı balonun gün ve gün şiştiğidir. Risk yükseliyor. Kar realizasyonları ve sert dalgalanmalar gerçekleşebilir.
Benim korelasyonlara göre IMKB30'un olması gereken değer, mevcut değerin yaklaşık 16000 puan aşağısıdır.  Bu durumda beklentim ya borsada %10'un üzerinde bir düşüş, ya da dolar, euro ve faiz enstrümanlarının düşüşe geçmesi. İzleyelim görelim, yeni günler neler getirecek?

Yatırım tavsiyesi değildir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Asiri satim bolgewine ciktigi durumlar gecmis bilgilerde nasl. Hep calisti mi
Cevabiniz icin simdiden tesekkuler.

Togi dedi ki...

Bu tip durumlarda geçmişte yön hep aşağı oldu.