13 Mayıs 2010 Perşembe

STRATEJİ NEDEN ÖNEMLİDİR?


STRATEJİ NEDEN ÖNEMLİDİR?

Geçtiğimiz dönemlerde piyasadaki iyimser havanın etkisi ile yatırımcılar son dönemde risk katsayısı düşük olan yatırım enstrümanlarına kaydı. Tabi bunu yaparken stratejiyi ihmal edenler olabiliyor. Strateji neden önemlidir sorusuna cevap olarak geçen haftayı örnek gösterebilirim. Eğer piyasada sert dalgalanmalar oluyorsa ve şelale gibi gidiyorsa sen stratejini belirlemezsen akıntıya gider boğulursun. Geçen hafta 587xx seviyesinin takip edeceğimi, bnm sayımlarda öenmli bir seviye olduğunu belirtmiştim ve ardından 561xx seviyesine dikkat çekmiştim. Ben strateji gereği 587xx seviyesinin altında %100 flat duruma geldim ve strateji gereği %70 561xx seviyelerinden mallandım. Bu seviyede aşağı gelince yine strateji gereği mallar ile zararına vedalaşıp 539xx seviyesinden yonca kapattık. Ve hafta sonuna mallı girdik. Pazartesi haberi ile elimizdeki mallar değerlendi. Eğer pazartesi böyle bir haber gelmeseydi ve 539xx altında kapanış geleceğini görseydim, yine strateji gereği stop loss uygulardım. Geçen hafta eminim ki bir çoğu 58000 seviyeleriden maliyetlendiğini malları veremedi ve elinde mal kaldı. neyse ki şanslılar, hafta başında gelen haber ile piyasalar yarayı çabuk sardı ve mevcut konuma doğru bir hareket oldu. Strateji neden önemli sorusunu güzel bir örnekle açıklamış olduk.


Yatırım tavsiyesi değildir.

Hiç yorum yok: