11 Temmuz 2010 Pazar

ANACM Temel Analizi


ANACM 2010 ilk çeyrek verilerine göre şirketin satışları geçen seneye göre %41 oranında büyümüştür. Şirketin yurt içinde satış gerçekleştirdiği sektörlerde tüketici talebinde artış şirketi daha da ön plana çıkarıyor. Yurt içinde düşen doğalgaz fiyatlarının ve yüksek kapasite kullanım oranlarının etkisiyle faaliyet karlılığında iyileşme gözlenirken, konsolide VAFÖK marjı geçtiğimiz seneye göre yaklaşık 10 puan artarak %22 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Anadolu Cam, %90'lık pazar payıyla, Türk Cam Sektörü'nün pazar lideri konumundadır. Türkiye'deki yerel cam pazarındaki büyüme oranı ortalama %9,5'e denk gelirken, bu oran Avrupa ülkelerinde %2-3 düzeylerinde bulunmaktadır. 2001-2009 yılları arasında Anadolu Cam'ın Avrasya bölgesinde uluslararası genişleme stratejisi kapsamında Rusya'da yatırımları bulunmaktadır. Rusya'daki yatırımlarına ilaveten, Anadolu Cam komşu ülkelerdeki yatırımlarına da devam etmektedir. Türkiye ve Rusya'nın uluslararası ölçekte büyüme potansiyelini göz önüne aldığımızda Anadolu Cam'ın performansında pozitif yönde gelişmeler görülebilir.
Yatırım tavsiyesi değildir.

Hiç yorum yok: