
Dört zamanlı benzinli motorlar, sabit hacim yanmalı çevrime göre çalışmaktadır. Çevrim dört strok yani dört zamandan oluşmaktadır.
Bunlar;
- emme
- sıkıştırma
- yanma ve genişleme
- egzoz
stroklarıdır.

Sıkıştırma zamanında, piston AÖN’dan ÜÖN’ya hareket ederek yakıt-hava karışımını sıkıştırır. Sıkışan karışımın sıcaklığı ve basıncı artar. Yanma ve genişleme zamanı çevrimden iş alınan zamandır. Burada piston ÜÖN’ya gelmeden önce karışım buji ile ateşlenir. Yanma olayı egzoz subapı açılmadan önce son bulur.
Egzoz zamanında ise piston AÖN’ya ulaşmadan ezoz subapı açılır. Egzoz zamanında pistonun tekrar ÜÖN’ya hareketi ile yanmış gazlar dışarı atılır.
Dört zamanlı diesel motorlarda durum benzinli motorlara çok benzemektedir. Aradaki fark; diesel motorlarda emme zamanında sadece hava emilir. Sıkıştırma zamanında basıncı ve sıcaklığı artan havaya (basınç 3-5 MPa, sıcaklık 900-1200 K) yanma ve genişleme zamanında yakıt püskürtülür. Yakıt kendi kendine tutuşur.
Kaynak: http://otomotivhaberleri.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder