21 Nisan 2011 Perşembe

IZOCM Temel Analizi-5

İzocam, yeni yatırımıyla kapasite artışına gidiyor
15.03.2011 - 12:57
İSTANBUL - Güneş enerji sistemlerinde kullanılmak üzere geliştirdikleri Solar Ürün Grubu’nun camda buharlaşmayı ve seçici yüzeyde korozyonu önleyerek kolektör verimini koruduğunu söyleyen Fatih Öktem, 2010-2013 yılları arasında 53 milyon TL yatırım yaparak kapasitelerini artıracaklarını ifade etti.
Güneş enerjisi sektörüne yönelik yalıtım uygulamalarında kullanılan bir ürün yelpazesi oluşturduklarını aktaran İzocam Genel Müdür Yardımcısı Fatih Öktem, SPF onaylı çevreci İzocam Solar Ürün Grubu’nun, güneş enerji sistemlerinde kullanılmak üzere geliştirildiğini ve camda buharlaşmayı, seçici yüzeyde korozyonu önleyerek kolektör verimini koruduğunu kaydetti. Yüksek ısı yalıtımı sağlayan ürünleriyle ihtiyaca uygun çözüm sunduklarını vurgulayan Öktem, İzocam Solar Ürün Grubu’nda Camyünü 35C ve 35C Black ile Taşyünü 35T ve 40T’nin ön plana çıktığını dile getirdi. 2010-2013 yıllarına yönelik ise yaklaşık 53 milyon TL değerinde yatırımla kapasitelerini artırarak bir ürün gamında daha lider olmayı hedeflediklerini belirten Öktem, bu yatırımla, giderek artan yalıtım ihtiyacına en hızlı ve en kaliteli şekilde yanıt vermeyi planladıklarını ifade etti.

Yeni yatırımları doğrultusunda Gebze'deki mevcut Taşyünü tesislerini modernize ederek, kapasitesini 50 bin ton/yıldan 75 bin ton/yıla çıkarmayı amaçladıklarına dikkat çeken Öktem, yeni alınan arazide 350 bin metreküp/yıl kapasiteli yeni bir ‘ekstrüde polistiren tesisi’ inşa edeceklerini aktardı. Bu tesisin İzocam için büyük önem taşıdığını söyleyen Öktem, böylelikle mevcut 370 bin metreküp/yıl kapasiteleri de dikkate alındığında, toplam 720 bin metreküp/yıl kurulu ‘ekstrüde polistiren’ üretim kapasitesi ile Türkiye’de bu ürün gamında da lider olacaklarının altını çizdi. Öktem, “Yeni alınacak arazinin bir başka bölümüne de Gebze Dilovası'nda bulunan 5 bin ton/yıl kapasiteli ‘ekspande polistiren tesisimiz’ ile İstanbul Dudullu Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulu olan Tekiz Panel Üretim Tesisimiz taşınacak. Yatırımlarımızın üçüncü ayağı da Gebze Dilovası'nda mevcut olan 160 bin metreküp/yıl kapasiteli 2. Hat Ekstrüde Polistiren Üretim Tesisi’ni içeriyor. Yeni yatırım planımızla bu tesisi de Tarsus'ta mevcut olan arazimiz üzerinde inşa edilecek olan yeni binasına taşıyacağız” dedi.

“Yalıtım malzemeleri güneş kolektörlerinde güvenle kullanılıyor”

İzocam olarak yalıtım uygulanarak tasarruf yapılabilecek her detaya dikkat çekmeyi hedefleyerek, güneş kolektörlerinde kullanılan yalıtım malzemelerinin önemini vurguladıklarını belirten Fatih Öktem, güneş enerjili su ısıtma sistemleri arasında en sık kullanılan Düz Panel Güneş Kolektörleri içindeki sıcaklığın 2300C’ye kadar ulaşabildiğini ifade etti. Bu nedenle panelin içinde bu sıcaklığa dayanabilecek, ısı kayıplarını en aza düşürerek enerji verimliliği sağlayacak ve kolektör kullanım ömrü boyunca verimliliğini olumsuz etkilemeyecek güvenilirlikte, düşük ısı iletim katsayısına sahip yalıtım malzemeleri kullanılması gerektiğine dikkat çeken Öktem, camyünü ve taşyünü gibi mineral yün esaslı yalıtım malzemelerinin güneş kolektörü uygulamalarında güvenle kullanılabilen ürünler arasında yer aldığını kaydetti. Güneş kolektörlerinin, ısı yalıtım uygulamalarında, kolektör şilte ve levhalarının birlikte kullanıldığını söyleyen Öktem, kolektör şilte ve levhaların, güneş kolektörleri için özel ebatlar ve yine özel teknik detaylar içerecek şekilde üretildiğinin altını çizdi. Bu ürünlerin siyah renkte de imal edilebildiklerini vurgulayan Öktem, şöyle devam etti: “Kolektör şilte ve levhaların kullanım alanları ise, kolektörlerde güneş ışınımı gelmeyen alt ve yan yüzeyler, dağıtım tesisatı ile sıcak suyun depolandığı hacimlerdir. Dolayısıyla sıcak su deposu yüzeylerinden taşınım ve ışınım yoluyla meydana gelen ısı kayıplarına karşı da kolektör şiltesi tercih ediliyor. Tesisatların dağıtım kayıplarını azaltmak ve kolektör aracılığıyla ısıtılan suyun kullanım noktasına ulaşıncaya kadar sıcaklığını korumak için de İzocam Camyünü Prefabrik Boru ve İzocam Armaflex Elastomerik Kauçuk Köpük Boru yalıtım ürünleri bulunuyor.”

“2010’da ciromuz yüzde 22 arttı”

İzocam’ın, beyaz eşya sektörüne yalıtım malzemesi üretmek ve yalıtım bilincini Türkiye’de yaymak amacıyla 1967 yılında Gebze’de kurulduğunu anlatan Fatih Öktem, doğru ve yeterli yalıtım ile enerji tasarrufunu öne çıkarmayı hedef edindiklerini dile getirdi. Üretimlerini, Dilovası, Eskişehir, Tarsus ve Ümraniye’de gerçekleştirdiklerini belirten Öktem, 45 yıldır kalitesini koruyan ve teknolojiyi yakından takip eden bir firma olarak başarılarını kanıtlamaya devam ettiklerini kaydetti. “Lider olarak başlayıp lider olarak devam ettiğimiz bu yolda, kaliteli ürünlerimiz, yaygın bayi ağımız, güçlü insan kaynağımız ile yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda başarıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz” diyen Öktem, bu başarıyı ilk günden beri süren dinamizm, profesyonellik, ihracata verdikleri önem ve kullandıkları gelişmiş teknolojilere borçlu olduklarının altını çizdi. Öktem, Mineral yünlerde yılda toplam 115 bin ton üretim kapasitesiyle Balkanlar ve Ortadoğu’da camyünü ve taşyünü ürünlerinde pazar liderliğini koruduklarını vurguladı. 2010 yılında ekonomik krizin etkilerinin azalması ve bir önceki yıla göre GSMH’nın yüzde 8 seviyelerinde artması ile birlikte, kapasite kullanım oranlarının yüzde 76 seviyelerine çıktığını aktaran Öktem, “Şirketimizin de içinde yer aldığı inşaat sektöründe ise yüzde 18.4 seviyelerinde bir büyüme olduğu görülüyor. 2010 yılında satışlarımız yüzde 24 büyüdü. Toplam ciromuz da yüzde 22 artarak 251 milyon TL seviyelerine ulaştı. İhracatımız ise bir önceki yıla göre yüzde 6 artarak 33 milyon doları buldu” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok: