Temel şeyleri paylaşmakta fayda var!!

Binaların yüksek performanslı enerji sınıfına sahip olması (A sınıfı) ve enerji tüketiminin en aza indirilmesi için yalıtımın doğru yapılması gerekiyor. Enerji tüketiminin
önüne geçmek için yapılan bu düzenlemeler yalıtım sektöründe bir büyüme ve hareketlenmeyi beraberinde getiriyor. Yalıtım, enerji tasarrufu için önemli bir uygulama. Enerji Kimlik Belgesi alma zorunluluğuyla birlikte yalıtım sektörünün büyüyeceğini söyleyebiliriz. Söz konusu uygulamayla hem yalıtım sektöründe hem de işgücü istihdamında bir büyüme olacağı öngörülüyor.

YALITIMLI BİNALAR DEĞER KAZANACAK!!!

Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğinin uygulanmasıyla birlikte, Enerji Kimlik Belgesi olmayan ya da düşük enerji snıfına sahip evlerin, kiralama ve satın almada değer kaybedeceği, yalıtımı olan, yüksek enerji sınıfına sahip evlerin ise değer kazanacağı öngörülüyor. Yalıtımın gerek enerji tasarrufu, gerek
çevre, gerekse insan yaşamına yararlarından bazıları şöyle:
• Yönetmeliklere uygun olarak yapılan ısı yalıtımı, ısıtma ve soğutma amacıyla yapılan harcamalardan en az yüzde 60 tasarruf etmeyi sağlıyor.
• Isı yalıtımıyla yakıt tüketimi ve dolayısıyla atık gazlar azaltılarak, çevrenin korunmasına katkıda bulunuluyor.
• Yalıtım, dengeli oda sıcaklıkları yaratarak konforlu ve sağlıklı mekanlar yaratıyor.
Doğru yalıtım, evlerde küflenme, siyah leke ve mantar oluflumuna neden olan yoğuşmayı (terlemeyi) önlüyor.
• Uygun malzemeler ile ses yalıtımı yapılarak yaşanan ortam istenmeyen seslerden yalıtılıyor, gürültünün zararlı etkileri ve gürültülü alanlardan
çevreye yayılan ses azaltılıyor.
• Yangın sonucunda meydana gelebilecek can ve mal kayıplarını en aza indirmek amacıyla seçilecek doğru yalıtım malzemeleriyle yangın
güvenliği
de sağlanıyor.

Yatırım tavsiyesi değildir.