19 Ağustos 2012 Pazar

AYNI TAS AYNI HAMAM


Beşiktaş, 2012-2013 Süper Lig dönemi ilk maçını İBB ile oynadı ve maç 1-1 sona erdi.

Maçın ilk 20 dakikasında Beşiktaş'ın, geri kalanında İBB'nin maça hakim olduğu bir maç izledik. Benim pencerede Beşiktaş'ın henüz lige hazır olmadığını gördüm. Kondisyonu düşük, orta sahada doğru dürüst pas yapamayan, mücadele etmeyen bir takım görüntüsü vardı. Beşiktaş, oyun kurgusunu Fernandes üzerine kurmuş ve Fernandes ile doğru dürüst pas yapacak oyuncu takımda yok. Bu nedenle Beşiktaş, bu sene oldukça zorluk çekecektir. Quaresma ile aradaki buzları eritip bu ismi, takımın başarısı için kazanmak lazım.

Beşiktaş'ta bugün en beğendiğim isimler Cenk, Fernandes, Sivok, İbrahim Toraman.
Cenk, kaledeki görevini iyi bir şekilde yaptı. İlk yarının sonlarına doğru %100'lük bir gol pozisyonunu çıkardı.
Sivok ve İbrahim Toraman, klasik şekilde oyandılar. Beşiktaş'ın gerisinde takıma güven veriyorlar. Görevlerini yerine getirdiklerini düşünüyorum.
En beğendiğim isim Fernandes idi. Orta sahada pas yapacak adam olmamasına rağmen olabildiğince topla oynadı, koştu, savaştı ve asist yaptı. Fernandes, Beşiktaş'ın oyun kurucusu olarak görev yaptı ve sanırım, tüm sezon bu görevde devam edecek. Yanına düzgün pas yapacak Quaresma gibi teknik bir adam oyuncunun yükünü almak açısından iyi olur.

Hilbert, sağ koridoru iyi kullanamıyor. Arka tarafta savunma yönü de zayıf, ancak alternatif olmadığı için benzer performansları göreceğiz görünüyor. Takımın sağ tarafını güçlendirmesi lazım.

Uğur Boral, resmen maçta yoktu. Sakatlığından sonra iyice çökmüş. Beşiktaş taraftarı bu adama sezon sonuna kadar dayanabilir mi??

Almedia, hantal bir forvet, ancak hava toplarında oldukça etkili bir oyuncu. Nitekim geçtiğimiz senelerde olduğu gibi Fernandes ortaladı, Almedia golü yazdı. Beşiktaş'ın duran toplar dışında sağ ve soldan merkez alana top indirmeleri gerekiyor. Bu durumda Uğur Boral ile Hilbert'e büyük iş düşüyor. Fırsat oldukça sağ-sol ortalarla rakipleri bunaltmaları lazım.

Mustafa Pektemek, bana göre çok yanlış yerde oynatıldı ve bu nedenle etkisizdi. Mustafa Pektemek'i merkez forvet konumunda oynatmak gerekiyor.

Orta sahada gençlerin mücadelesi hoşuma gitti. Fazla pas hatası yapıyorlar, oyunu düzgün kuramıyorlar, ancak mücadele ediyorlar. Zamanla takıma adapte olup daha yararlı performans ortaya koyacaklarına eminim.

Özet olarak, Beşiktaş takımını isteksiz, umutsuz ve kondisyonsuz gördüm. Beklentim mücadeleci bir takım görmekti. Ama yanılmışım, ilk maçta gördüm ki Aynı Tas Aynı Hamam! Beşiktaş, Galatasaray maçına da benzer şekilde çıkarsa gelecek hafta bir hezimet yaşayabilir. Umarım bu maçı tekrar tekrar izleyip ders alıp eksik tarafları iyileştirirler.  

İBB, taş gibi diri bir takım. Bu sene oldukça can yakar diye düşünüyorum. Beşiktaş'a karşı ilk yarıda 3, ikinci yarında 2 net pozisyon harcadılar. Özellikle yabancı oyuncuları çok iyi. İBB, bu sene en çok konuşulacak takımlardan biri olacak diye düşünüyorum.

    

Hiç yorum yok: