20 Ağustos 2012 Pazartesi

Ricardo Quaresma Sorununda Sona Doğru

Ricardo Quaresma, Beşiktaş'ın 2012 yaz dönemindeki sorunlu oyuncusu.
Beşiktaş'ta henüz çözülmeyen taze sorunlardan biri Q7. Özellikle dünkü İBB maçında orta saha oyuncularının yetersiz olarak görülmesinden sonra tekrar gündeme gelen Q7, yakın zamanda Beşiktaş gündeminde yine ilk sıraya oturacağa benziyor. Medya, teknik olarak güçsüz Beşiktaş'ta Q7'nin olmasını savunuyor. Yönetim ve teknik kadro ise her fırsatta Q7'yi istemediklerini belirtiyorlar.  Böyle bir ortamda, bakalım orta yol neresi olacak?

Transfer sezonu sona erdikten sonra Q7 probleminin en kısa zamanda çözüleceğini ön görüyorum.
Yaz döneminde yönetim ve Quaresma'nın bu konu hakkındaki demeçleri aşağıda özet olarak sunulmuştur:
17.07.2012- Fikret Orman Açıklaması
"QUARESMA GELİRSE HOŞ GELİR!"
Orman, teknik direktör Samet Aybaba tarafından kadroda düşünülmeyen Fabian Ernst konusunda da Kasımpaşa Kulübü ile anlaşmak üzere olduklarını ifada etti. Bir gazetecinin "Quaresma'nın 'Rusya'ya gitmek istemiyorum. Beşiktaş'a geri döneceğim' açıklamalarını hatırlatması üzerine Başkan şunları kaydetti:
"Kendisi hoş gelir. Quaresma bizim 1 yıllık daha sözleşmeli oyuncumuz. Bana Quaresma ile ilgili bir şey iletilmedi. Zaten benim futbolcularla direkt temasım olmadı. Bu konuda yorum yapmak istemem. Zaten oyuncumuz gelirse, nerede antrenman yapacağını teknik kadro açıkladı. Hocamız da kendisini takımda kullanmak istemediğini açıkladı. Beşiktaş'ın ödeyebilecekleri kontrata imza atmaları gerekiyor. Bu bizim ilkelerimiz; fedakârlık yapmak lazım. Bize her türlü tenkit yapılabilir. Ancak biz 'İnsanlar ne diyecek?' diye hareket etmeyiz. Doğru bildiklerimizi yapacağız. Eğilip bükülmeyeceğiz."

22.07.2012 Fikret Orman Açıklaması
Siyah-beyazlı takımın yeni sezon hazırlıklarını yerinde incelemek ve hazırlık maçlarını takip etmek için Avusturya'daki kampa katılan Fikret Orman, dün akşam basın mensuplarına iftar yemeği verdi. Yöneticiler Tamer Kıran, Seyit Ateş ve Ahmet Kavalcı'nın da katıldığı iftardan sonra, basın mensupları ile sohbet eden Başkan Orman, Portekizli Quaresma'nın, teklif ettikleri 2 milyon Euro 'yu kabul etmediğini ifade etti.

Fikret Orman, Quaresma'nın menajeri ile daha önceden görüşmeler yaptıklarını belirterek, futbolcunun yıllık maliyetinin yaklaşık 5 milyon Euro'yu bulması nedeniyle, kulüp olarak bu rakamı ödemelerinin zor olduğunu kendisine ilettiklerini vurguladı. Beşiktaş kulübünün maddi durumunun ortada olduğunu hatırlatan Fikret Orman, kulüpte çalışan futbolcu dahil herkesi eşit olarak gördüklerini ve adımlarını buna göre attıklarını ifade etti.
Kaynak: http://www.htspor.com/futbol/haber/760930-q7den-besiktasa-ret
26.07.2012
NTV Spor'a konuşan Quaresma, Beşiktaş'ta son dönemde yaşadıkları için "Bana yapılanlar utanç verici" dedi.

"BENİMLE KİMSE KONUŞMADI"
Kulübün kendisine yaklaşımının yanlış olduğunu ve kendisiyle hiçbir yöneticinin görüşmediğini ifade eden Q7 "Beşiktaş’tan ayrılmak istemezdim ancak kulübün bana yaklaşımı çok yanlıştı. Basında birçok haber çıktı. Kulübün benimle görüştüğü, indirim istediği ve buna benzer haberler gerçeği yansıtmıyor. Benimle kimse konuşmadı. İndirim konusunu önceden konuşmamız lazımdı. Ben bugüne kadar kulübe hep yapıcı olmaya çalıştım ancak kulüp aynı şekilde bana bir yaklaşım göstermedi" dedi.

"AYBABA HAKKINDA YORUM YAPAMAM, TANIMIYORUM"
Siyah-beyazlı ekibin yeni teknik direktörü Samet Aybaba'yı tanımadığını söyleyen Portekizli "Aybaba hakkında bir şey düşünmüyorum çünkü kendisini tanımıyorum. Tanımadığım, hiç konuşmadığım biri hakkında yorum yapamam. Ancak kendisi de beni tanımamasına rağmen bu kanıya nereden vardı bilemiyorum" diye konuştu.
Kaynak: http://www.htspor.com/futbol/haber/762141-quaresma-utanc-verici

18.08.2012- Fikret Orman Açıklaması
"QUARESMA TAKIMDAN AYRI BİR TAKIM YARATTI"
İşte Başkan Fikret Orman'ın yaptığı açıklamalarla siyah beyazlı taraftarlara verdiği mesajlardan satırbaşları;

"Baros-Quaresma takasından yanayım. Ama yönetici arkadaşlarım bana karşı.... Galatasaray, Baros ve biraz nakit ödeme karşılığında Quaresma'yı bizden istedi. Ancak yöneticilerimizin, 'Bu oyuncu ya orada başarılı olursa, bunu nasıl açıklarız' endişesi var. Bu oyuncu nerede başarılı olmuş ki? Gittiği hiçbir takımda bekleneni verememiş. Bu saatten sonra Galatasaray'da mı başarılı olacak? Samet Aybaba ile birlikte kararımız en başından beri net. Quaresma takıma dönmeyecek. Yüksek ücreti, disiplinsizliği ve iki takım yaratması bu karardaki başlıca etkenler..."
kaynak: http://www.haber7.com/besiktas/haber/915945-orman-gs-bizden-quaresmayi-istedi

Hiç yorum yok: