1 Kasım 2009 Pazar

Beşiktaş Oyun Şablonunu Buldu Sanmıştım!


Beşiktaş, tam oyun şablonunu oturttu dedim. Yine yanıldım. Bildiğiniz gibi Beşiktaş son 3 maçında ileride Nihat ve Bobo ile başlıyordu. Boboyu sol kanata yakın (LWC) dediğimiz posizyonda oynatıyordu. Kontra atağa çıkarken Nihat ve Bobo ile geniş koşu alanlarından faydalanmaya çalışıyorduk. Bu yüzden oyun şablonumu 4-4-2 ye yakın bir formasyona kaymıştı. İleride iki hızlı adamımızın olması rakip defansı rahatsız etmesinin yanında uzun toplarda şansımızı artıran bir etken oldu. Kısaca benim nazarımda kötünün iyisini bulmuştuk. En önemlisi artık bizim de bir oyun şablonumuz vardı. Düşünsenize artık Mustafa Hoca'nın tattiklerinden başı dönen, kafası karışan oyuncuların yerine ne yaptığını bilen bir Beşiktaş olacaktı. Sırası ile Kasımpaşa, Wolsburg ve Eskişehir maçlarında ilgili taktiği uyguladık. Ben eski oyunumuza göre bu taktiği beğendim, gerçekten az golle de olsa iyi bir çıkış yakaladık. Ancak bu hafta Hoca beni yine şaşırttı. Bu hafta oyun şablonu biraz daha değişikti. Oyuna da Nobre ile başladı.
Beşiktaş'ın galibiyet serisini sürekli hale getirmesi için iyi ya da kötü bir taktik şablonunu sahaya oturtması lazım, bunlardan daha da önemlisi sahaya çıkan ilk 11'in en az 9 unun her maç olması lazım. Oyuncuların piskolojileri bozuldu valla. Ben bir türlü bu ikilemi çözemedim. Eğer senin düzenli bir 11 in olmazsa futbolcunun piskolojisi bozulur. Görüyoruz ki Hoca'nın yarattığı rekabet ortamı futbolculara ve takıma yaramıyor.
Hafta ortasında Şampiyonlar Ligi'nde oynanacak Wolsburg maçı ne olur?
Beşiktaş ilk maçtaki gibi bir taktikle çıkarsa BJK İnönü'de gülen taraf olur. Ama farklı bir şablonda yeni isimlerle bazı şeyleri zorlamaya çalışırsak geçmiş olsun.
Wolsburg bu hafta Mainz ile son dakikalarda yediği golle 3-3 berabere kaldı. Wolsburg'un iki golünü Martins attı. Biliyorsunuz Grafitte'nin kart cezalısı olması sebebi Martins bize karşı oynayacak. Martins BJK için çok tehlikeli bir oyuncu. hızlı adamlar BJK savunmasında zor anlar yaşatıyor. Geçen maçta soldan BJK'ya çok saldırdılar. Adamlar bizi iyi analiz etmiş. Bu maçta sol kanatta İbrahim Toraman ya da Sivok olacaktır diye düşünüyorum. Geçen seferki gibi sol taraf rahat olmaz. Wolsburg açık oynayan bir takım. Dolayısı ile Bobo ve Nihat ikilisi ile maça başlamak büyük avantaj olur diye düşünüyorum. Hızlı adamlar böyle maçlarda iş yapar. Bobo ve Nihat'tan gol bekliyorum bu maçta.
Şimdiden Beşiktaş'a başarılar...

Hiç yorum yok: