13 Eylül 2009 Pazar

Ne Olacak Bu Beşiktaş'ın Hali


Deplasman maçına gittik, ağzımızın payını aldık. İzlediğimiz açı iyi olmadığı için adam adam değerlendirmede bulunmak istemiyorum ama Beşiktaş'ın hali ne olacak demeden de geçemiyorum. Beşiktaş nerede hata yapıyor?
Beşiktaş baştan sona herşeyde hata yapıyor. Hoca'nın çıkardığı ilk 11 çok kötü. Her zaman çok kötü. Bir istikrarlı 11 i yok. Takımda yere sağlam basan Yusuf, Ernst ve Ferrari'den başka adam yok. Beşiktaş'ın ideal 11'ini daha önceden "Beşiktaş'ın reçetesini kestim" başlıklı yazımda belirtmiştim. İlgili link altta.
Beşiktaş bir takım, bir bütün olamadığı sürece hep kaybedecek ya da kazanamayacak. Takımda birçok hata var. Gördüğüm sorunları tek tek madde halinde yazıyorum:
1. Beşiktaş'ta sol ve sağ backler çok kötü. Sağda Ekrem, solda Deli İbrahim oynamalı.
2. Beşiktaş, rakip duran toplarında çok kötü posizyon alıyor. Örnek olarak kornerde ön ve arka direkte duran bir adam bile yok. Mahalle takımında bile ön ve arka direkte adam bekler.
3. Eğer ille Nihat'ı oynatacam diyorsan, Batuhan'ı ya da Nobre'yi yanında oynatacaksın.
4. Yenikken çift ön liberoya dönemezsin.
5. Serdar Özkan bu takıma zarar. Tüm Beşiktaşlılar görüyor, Musatafa Hoca görmüyor. Serdar Özkan ağzı ile kuş tutsa ben bu adama ısınamam.
6. Beşiktaş'ın kalesi problemli.
7. İdeal 11 yok.
8. Orta sahada oyun kuramıyor Beşiktaş.
9. 11 futbolcunun en az 6 sının kendine güveni yok. Topu ayaktan çıkartmak için her şeyi yapıp hata yapıyorlar.
10. Maç sırasaında yan toplardan ortalar geldi. Forvet kim? Nihat. Madem Nihat oynuyor, niye orta yapıyorsun?Taktiğini ona göre ayarla.
11. Takım bütününde özgüven eksikliği var.
Derbinin Özeti
GS golü erken buldu. Golde Rüştü ve ön ve arka direkte durmayan oyuncuların hatası büyük. GS golü erken bulduktan sonra kontra atak tipte futbol tarzına geçti. Hep Keita ile çıkmaya çalıştı. Keita ya yorgundu ya da enteresan bir şekilde İsmail Köybaşı iyi yaptı görevini. Golden sonra orta saha mücadelesi şeklinde geçti oyun. Beklediğim GS yoktu sahada. Ben dağıtan, çok iyi oynayan bir GS bekliyordum. Gerçekten şaşırdım ve umutlandım BJK için. İkinci yarıda BJK biraz daha toparladı. İlk 15 dakika GS karşında baskı kuran BJK, kontra atak yedi ve Rüştü'nün büyük hatası üzerine 2.golü yedi ve Beşiktaş'ın direnci kırıldı. Bu dakikadan sonra gerisi hayaldi zaten. Galatasaray çok koşmadan çok iyi oynamadan maçı çok çok rahat kazandı. Tüm GS'lileri tebrik ederim. Yalnız bu GS yenilmez değil. Herkesin bilgisine. İleriki haftalarda takılacağı maçlar çıkacak. Bu maçları önceden hatırlatacam sizlere...

3 yorum:

tamchee dedi ki...

M.denizli'nin Fenerbahçe'deki döneminde de ilk sezon yüzünüzü güldürmüş ikinci sezonunda derve arasında kovulmuştu..!!
bu gidişat ile Beşiktaş'ta da sonu aynı olacak gibi..!!

Togi dedi ki...

iddia ediyorum: Beşiktaş Şampiyonlar Ligi şampiyonu olsa bile Mustafa denzili sezon sonunda ya da sezon sonuna kadar kesinlikle ayrılacak ya da kovulacak... Akıllı olsa geçen sene bırakırdı. En azından kralken bırakırdı. Ama Mustafa Denizli hiçbir zaman imparator olmaz. Hem de hiçbir zaman...

Beşiktaş camiası ve taraftarına çok yazık oluyor. Beşiktaş'ın şampiyonlar ligindeki grubu öyle çok zor bir grup değil. Almanya şampiyonu formsuz, CSKA formsuz. Gerçekten böyle bir gruba düşmüşken kumar oynamak, yazık olacak. Bi bakarsın Ballı Mustafa Hoca'nın şansı tutar. 2. ya da 3. olur. İzleyelim görelim. Ben maksimum 7 puan bekliyorum.

Adsız dedi ki...

elbette galatasaray da puan kaybedecek; ama en azından galatasaray bu olumlu havayı yakalamışken galatasaray'ın avrupa mücadeleleri haricinde puan kaybedeceği maçı bilmen zor olacak. bu galatasaray rijkaard'ın yapacağı rotasyon ve iklimsel sebepler haricinde kolay kolay bu ilk yarıda puan bırakmaz.
yakinyoko