3 Temmuz 2009 Cuma

Nabucco Projesi


Nabucco ile ilgili Vatan Gazetesi yazarı Yigit Bulut'un yazisini ilgi ve bilgilerinize sunuyorum. Yusuf BirgulVatan gazetesi yazarı Yiğit Bulut' un 22.01.2009tarihli yazısı..
Sizlerden yardım istiyorum!Bu köşede daha önce bazı detaylarını yazdım amaelime yeni bilgi ve belgeler geçtikçe "daha darahatsız oluyorum" ve inanamama katsayım artıyor.
Lafı uzatmayacağım; aşağıda özet halindeyazacaklarımın bütün Türkiye'de yayılması içinhatta bizi yönetenlere "her yerden mektuplarla,fakslarla, mesajlarla" yağmur olup yağması içinsizlerden yardım istiyorum. Karar vericileri uyarmalıyız!Onların çok işi olabilir, algılamalarıkarıştırılmış-bozulmuş olabilir ama bizler,dışarıdan bakarken gördüklerimizi aktarmalıyız!Sevgili dostlar, ana soru şu; bütün pisliği ve maddiyükünü çektiği ve bütün haklarını Avusturya'dabir şirkete devrettiği bu projeden Türkiye'ninkazancı ne?Şimdi sizlerden "her yere yayın" diye ricaettiğim detaylara geçelim;
1- 6 milyar dolarlık bir proje olan Nabucco Projesi ileilgili olarak, Avrupa ülkeleri tarafından hükümete vebakanlığımıza "Karar mekanizmaları nda yeralmayacaksınız" yönünde bir baskı var!
2- Nabucco Projesi'nde, inşa edilecek münhasır boruhattının en büyük bölümün Türkiye'den geçecekolmasına rağmen, Avrupa ülkelerinden gelen bu baskınınsebebi Türkiye'nin "düşünemez halegetirilip" ipin ucunu kaptırması!
3- Bu proje kapsamında en büyük yatırımı Botaşyapacak olup, yüzde 30 özkaynak, yüzde 70 kredikullanacağı planlanmakta. Ancak 6 ortaktan oluşan NabuccoProjesi'nde her ülke tüm haklarını, Avusturyamerkezinde kurulu Nabucco Gas Pipeline InternationalGMBH'ye kayıtsız şartsız devretmeyi kabul etmişdurumda. Kabul edilen bu duruma göre Türkiye buanlaşmadan dolayı bütün haklarını kaybedecek.
4- Nabucco Projesi'nde yer alan bu 6 ortağın, NabuccoGas Pipeline International GMBH'ye ortaklık hissesininülke bazında ne olduğu bile belli değil!
5- Nabucco Gas Pipeline International GMBH'ninAvusturya'ya ödeyeceği vergilerden bu 6 ortak nasılfaydalanacak, bizi sırtımızdan kazanılan para Avusturyadevletine vergi olacak!
6- Nabucco Gas Pipeline International GMBHi, ilgiliortaklara sadece taşıma tarifesinden iletim bedeliödeyecek yani Türkiye "hava alacak." Ana borunungeçeceği en önemli ortak Türkiye diğer 5 önemsiz ortakgibi değerlendiriliyor ve değerlendirilecek.
7- Nabucco Gas Pipeline International GMBH, boruhatlarındaki tasarruflarda tek yetkili olacak veTürkiye'nin bu tasarruflarda ne kadar payı ve yetkisiolacak tamamen belirsiz!
8- Bu konuda, hükümetlerarası anlaşma imzalanması,Avrupa ülkeleri tarafından ısrarla istenmekte olup,Türkiye'nin atacağı adımın ne olacağı konusundaortada bir devlet politikası yok!
Sevgili dostlar, bu proje kapsamında en büyükyatırımı Botaş yapacak olup, yüzde 30 özkaynak, yüzde70 kredi kullanacak. Ancak 6 ortaktan oluşan NabuccoProjesi'nde her ülke tüm haklarını, Avusturyamerkezinde kurulu Nabucco Gas Pipeline International GMBH'ye kayıtsız şartsız devretmeyi kabul etmişdurumda. Böyle bir yapı içinde diğerlerine göre kat katfazla yatırım yapacak Botaş ve binlerce kilometretoprağını kullandıracak Türkiye de maalesef"teslim olmuş" durumda!Sonuç: Bu gerçekleri bütün Türkiye'ye anlatmama ve"bu haksızlıkların" yetkililer tarafındanfarkedilene kadar "mesaj, faks, mektup" olupyağmasına lütfen yardım edin! Sizin çocuklarınızıngeleceğini çalmasınlar diye savaşıyorum, lütfenyardım edin!

Hiç yorum yok: