24 Temmuz 2009 Cuma

Acı Çekerek Turu Geçtik!


Maçtan önce Rijkaard :''Önemli olan şu ki galibiyeti ve bir sonraki tura geçmeyi istediğimiz. Kağıt üstünde bakıldığında, Galatasaray ile Tobol karşılaştırıldığında kolay görünüyor. Ama sonuçta kolay değil, takımımızın acı çekmesi lazım. Bunda kastım, futbolcularımızın yüzde 100 performanslarını ortaya koyması lazım. O yüzden benim için heyecan verici bir maç olacak. Umarım taraftarlarımızla güzel bir bütünleşme olur ve başarılı bir sonuç alırız'' demişti. Ben de böyle tahmin ediyordum ve dediği oldu.

Galatasaray dün de gösterdi ki henüz hazır değil ; fakat yavaş yavaş aslar takıma girmeye başladı. Galatasaray bu maçtan sonra söylenmesi gereken ilk şey : "Yaser Yıldız'ın kiralanması gerektiğidir." valla ilk devre boyunca sinirlerim alt üst oldu. Bir futbolcu takımına hiç bir katkı sağlamadan Galatasaray forması nasıl giyebilir , anlamak mümkün değil. 2 metre yakınındaki arkadaşına pas veremedi. Galatasaray 'da oynamak bu kadar kolay olmamalı. Ben özellikle forvetlerde sahip olduğu özellikleri düşünürüm. Hani baz maçlarda kötü oynar ama rakibin özellikleri forvet oyuncusunun özelliklerini kapatabilir. Ben Yaser'in Galatasaray'da oynamasına yetecek bir özelliğini göremiyorum. Ne isabetli şut çekebiliyor, ne pivot olarak oynuyor, ne süratli olup arkadaşlarını pozisyona sokabiliyor. Galatasaray da forvet oynayan herhangi bir adam 10 golden aşağı sezonu kapatmamalı. Rijkaard onu oyundan çıkarmak için ikinci devreyi beklediği için ona altın sabır ödülünü veriyorum.

Bir diğer anlatılması gereken kişi Serdar Eyilik'tir. Serdar sakatlanana kadar çok iyi oynadı. Ayağına çok hakim bir oyuncu. Uzun pasları, orta kesmesini çok iyi buldum. Şutları nasıl olduğuna dair bir fikrim yok. Galatasaray' da Sabri , Servet ve Mehmet Topal dışında 18 dışından şut çeken oyuncu da pek yok zaten. Serdar sezonu böyle devam ettirebilirse bu sezon Galatasaray'ın yararlanacağı isimlerden biri olacaktır.

Diğer anlatılması gereken kişi Rijkaard'dır. Adam haklı çıktı ve acı çektiği suratın belliydi. Rakip takım o kadar kötüydü ki bazı pozisyonlarda iki maçta da gülmekten öldüm. İlk maçta Ercan Taner rakip takım için" Topu aldıkları zaman Televizyonda yarışma programına katılmış gibi heyecenlanıyorlar" gibisinden bir ifade kullanmıştı. İlk maçta hiç bir darbe almadan kendini yere atan futbolcuları vardı. Bu maçta da bir kaç tane futbolcu yanlarında kimse olmamasına rağmen koştukları yerde düştüler. O an benim içimden geçenler Rijkaard'ın da içinden geçtiğine eminim. Şuna da katılmıyorum ama Türkiye'de ikinci ligde bile oynamazlar ifadesi saçma. Kalitesiz futbolculardan kurulu olsalar bile organize bir takımlar. İkinci ligde bu kadar organize takım olması zor. Oyun disiplininden kopmamaları, kendi çaplarına göre iyi savunma yapmalarını göz ardı etmemek gerekir.

Bahsedilemesi gereken diğer isim de Arda'dır. Arda bu maçta sahanın yıldızıydı. Rakip zayıf bir ekip olduğu için Arda'nın bu performansını çok ciddiye almıyorum. Bu performansı zorlu rakipler karşısında da devam ettirirse beni yanıltmış olur. Arda bu maçta 10 numaranın hakkını vermiştir.

Bahsedilmesi gereken bir nokta da D-Smart'tır. Lig Tv ile aralarında dağlar kadar fark var desek abartmış olmam. Gerek görüntü kalitesi; gerekse de spikerin sıkıcılığı ve komikliği D-Smart açısından kötü bir durum. Bu maçlar için Ntv 'den spiker kiralasalar çok iyi olur. Rakip takıma güldüğüm kadar spikerin ifadelerine de güldüm dersem ne dediğimi anlamış olursunuz. Şayet D-Smart bu altyapı ile Lig yayını ihalesine girecekse hiç girmesin; biz de 10 sene önceki yayınlara dönmemiş oluruz. Lig Tv'nin yayın kalitesi bu maçlarda daha belli oluyor.

Dün alınan galibiyet tur için önemli fakat ilerleyen turlar öncesi alarm veriyor. Galatasaray durarak oynuyor. Bir sonraki maç bu kadar kolay geçmeyecektir.

Hiç yorum yok: