13 Temmuz 2009 Pazartesi

Tabata 'nın Beşiktaş'a Transfer Muamması


Dün gece Telegol'un transfer programına bağlanan Gaziantepspor Başkanı İbrahim Kızıl yaptığı konuşmada şunlara değindi. Yıldırım Demirören ile günde birkaç sefer görüştüğünü fakat Tabata'yı satmak zorunda olmadıklarını açıkladı. Üst sıralara oynayan bir takım oluşturma niyetinde olduğunu ; 24 yaşında yıldız bir forvetle anlaşmak üzere olduklarını açıkladı.

Bugün de Gaziantepspor teknik direktörü Couceiro'nun Milliyet Gazetesi'nde yer alan açıklamalar da ses getirecek türden. Couceiro “Eğer Beşiktaş gerçekten 8 milyon euroya yakın bir bonservis bedeli verecekse hemen satın. Ben o paraya size 88 tane Tabata getiririm” şeklinde konuştuğu haberlere yansıdı.

Couceiro 'nun sözleri kesinlikle doğru. Ya doğru düzgün bir scout sistemii kurup genç Tabatalar getireceksin ya da düzgün menajerlerle çalışıp sana uygun maliyetli yeni Tabatalar getirecek. Beşiktaş söylenen rakamlarla yola çıkarsa olası bir Avrupa faciasından sonra taşlar yerine oturmaz. Hatta Holosko ,İbrahim Toraman ve Tello'nun çok ciddi miktarlarda zam istedikleri konuşuluyor. Ferrari'ye , Tabata'ya milyon eurolar saçan yönetim dengeyi kuramazsa Fenerbahçe'den çok daha kötü hallere düşeceğini iddia ediyorum.

Açıkçası ben Beşiktaş'ın 8 milyon euroyu Tabata için harcayacağına inanmıyorum ya da inanmak istemiyorum. Beşiktaş yönetimi 8 milyon euro Tabata'ya vermez. Şayet Tabata'ya 8 milyon euro verirlerse ya futbol piyasasından haberleri yok ya da gerçekten 8 milyon euro vermeyeceklerdir. Tabata 8 milyon euro etmeyecek bir oyuncudur. Beşiktaş'ın bir oyuncuya 8 milyon euro verebilmesi için ya genç ve uzun vadede Beşiktaş'a para kazandıracak bir oyuncu olması gerek ya da Dünya'da tanınırlığı olan ses getirecek bir oyuncu olması gerek. Tabata bu iki özellikten birini bile karşılamadığını düşünüyorum.

Beşiktaş yönetimi bu sene güzel transferler yaptı. Bunların başında Ferrari geliyor. Ferrari'yi izleme şansım olmamasına rağmen bu sezon Serie A da iyi işler yapan Genoa 'nın ilk 11 oyuncusu olmasının kolay olmadığını düşünüyorum. Nihat için çekincelerim var. Bence sezonun en büyük hayalkırıklığı olmaya aday bir futbolcu.

Tabata %100 olarak Delgado'dan daha yararlı olacaktır fakat 8 milyon euro bonservis bedeli ile Şampiyonlar Ligi deneyimi olan yıldız bir futbolcu getiremezlermiydi diye insan düşünmeden edemiyor. Mesela bugün Beşiktaş yönetimi Deco'yu transfer etmek istese kaç milyon euro bonservis bedeli istenir ki? İlla ki Deco veya bir başka isim söylemek istemiyorum. Mustafa Denizli bu sene başarısız olması takdirde bir sonraki sezon olmayacaktır , Beşiktaş ancak o gün anlayacaktır Tabata'ya 8 milyon euro vermenin ne olduğunu...

1 yorum:

Togi dedi ki...

Aynen katılıyorum. Tabata, Delgado'dan daha yararlı olur. ama 8 milyon euro etmez. en fazla edeceği değer 5 milyon eurodur. Daha fazlasına yazık diyorum.