17 Temmuz 2009 Cuma

Rijkaard Var Orada Sen Ne Konuşuyorsun?


Bugün gazetelerde ve internet ortamında birçok insan Galatasaray ı Tobol ile berabere kaldı diye eleştiriyorlar. Kimisi 4-3-3 neymiş onu tartışıyorlar ; kimisi 4-5-1 oynasın diyor. Bunların kaçı taktikten anlar; hazırlık döneminden ne anlar? Yok Tobol kötü takımmış da Galatasaray onu bile yenemiyormuş da bunlarla ilgileniyorlar. Taktiği ve futbolcuyu hoca belirler; insanlar beğenebilir veya beğenmeyebilir. Eleştiri de yapabilir fakat kimse Galatasaray 4-3-3 oynamasın şunu oynasın diyemez. Taktik bambaşka bir olaydır. Bu ülkede eleştirmek en kolaydır. Ne Rijkaard ı ne Skibbe yi ne de Gerets i hiç bir zaman taktiksel açıdan eleştirmedim. Çok nadir olarak eldeki kadroda değerlendirilmeyen oyuncuların neden oynatılmadığını irdeledim.

Şayet dün Galatasaray Tobol gibi bir rakibe karşı bile as takımı sürseydi sahaya, o zaman eleştirirdim Rijkaard ı. Rijkaard çok doğru bir strateji izlediğini göremeyenlere ağır ol da molla sansınlar diyorum.

Galatasaray yedek takımıyla bile bu takımı eler. Ama dünkü takımda sahaya ilk 11 de çıkan Erhan, Yaser,Aydın, Alpaslan gibi isimlerin geçen sezon kaç resmi maçta oynadıklarını bilmedikleri ortaya çıkıyor. Bundan bir ay önce Adnan Polat ın taraftardan ve camiadan isteği sabırdı. Daha ilk günden sabır gösterilememesi Galatasaray ın önündeki en büyük engel. Dün Del Basque ye Tigana ya Skibbe ye sabır gösteremeyenler Rijkaard ı eleştirmek için hazır kıta beklendiğinin yönetim farkında. İnsanların geçmişten ders çıkarmadıkları kulüplerin Avrupadaki karnesinden anlaşılıyor. Geçen sezon bu zamanı çok iyi hatırlıyorum. Fenerbahçe Ağustos ayında MTK'ya 5-0 yendiğinde kimse bizi tutamaz; Aragones çok iyi hoca diyorlardı. Sezon sonunda neler konuşulduğu ortada

Daha önce de yazmıştım ki Del Bosque geldiği ilk dönemde başarılı değildi fakat tam takımı toparlamaya başlamışken alınan bir yenilgi sonu oldu. Geçen sezonun son iki ayına kadar (stadyuma gelen gruplar hariç) maçlarını bile izlemek istemeyen , Beşiktaş yönetimini yerden yere vuranlar bugün takımlarının ne kadar iyi olduğunu söylüyorlar. Başkan da o kadar havaya girmiş ki 5 sene üst üste şampiyonluk sözü veriyor. Neye dayanarak söz verdiği belli değil. Acaba Serdar Bilgili den sonraki dönemde neler yaşandığına bakmışmıdır. Lig de şampiyonluğu belirlenmesinde çok fazla etkenin payı olduğundan haberi var mıdır? Mesela bunlardan biri reytingtir. Ben onun için diyorum ki Galatasaray ve Fenerbahçe şampiyonluk yarışına her zaman bir adım önde başlarlar; onların her ikisinin de kötü olduğu bir dönem varsa Beşiktaş havaya sokulur; çünkü taraftar futbol pazarına para bıraksın diye. En basitinden söylemek gerekirse geçtiğimiz sezonun son haftasında bir cafede maç izlemeye gittim . Cafe işletmecisi kan ağlıyor. Neden mi? Sadece üç tane Beşiktaşlı maç izliyor. İşletmeci örnek vererek :" Sezon ortasındaki en sıradan Galatasaray- Konyaspor maçında burası full çeker. Fenerbahçeli olmama rağmen biz olamadıysak keşke Galatasaray şampiyonluğa oynasaydı,en azından işimize bakardık." diyor. Bu futbol piyasasından küçük bir örnek ; bunun gazetelere , televizyon reytinglerine yansımasını da siz düşünün. 5 sene üst üste şampiyon olmanın değeri, Sivassporun şampiyon olmasından daha zor bir şeydir.

Konunun başına dönecek olursam daha önce de söylediğim gibi sabırdır. Öyle veya böyle bu takımın patronu Frank Rijkaard ve Neskenstir. Aragones ve Del Bosque gibi kariyerinin son dönemicinde değil; vitesi artırdığı dönemde gelmiştir. Tüm Galatasaraylıların kalbi ferah olsun , Galatasaray şampiyon olur veya olamaz ama Galatasaray revizyonun son virajında iyi bir pilotla yola devam edecektir.

4 yorum:

Togi dedi ki...

şu kadro ile 4-3-3 oynamak hiç kolay değil. nedenini aşağıdaki linkte belirtmiştim. http://downbothflanks.blogspot.com/2009/07/4-3-3-ve-galatasaray.html

bu arada YILDO nun derdi başka. hedef koymak kolaydır. İlle gerçekleşecek diye bir şey olmayacağını o da biliyor. ONun amacı manşetlerde öne gelmek diye düşünüyorum. Baksana başarılı da oluyor. Sen bile 2 yazında adama yer verdin. Gerisini sen düşün.

yakinyoko dedi ki...

4-3-3 oynamak 4-5-1 oynamaktan elbette daha zor; yoksa herkes onu oynar. İyi oyuncuların olmazsa veya iyi oyuncuların olsa da uygun oyuncuların olmazsa oynaman zor olur.Demirören bol keseden sallar; çünkü yerine gelebilecek kimse yok. Muhtemelen babasının isteği haricinde bir 10 yıl daha Beşiktaş'a başkan olarak efsane başkanlarınız arasına girer.

yakinyoko dedi ki...

bu arada ben senin için demedim ; seninki maç öncesi yorumdu ;

Togi dedi ki...

Eleştiriler yapıcı olduğu sürece normal karşılamak lazım.