22 Haziran 2009 Pazartesi

Sağ Gösterip Soldan Vurmak Bu Olsa Gerek


Galatasaray bu sezon zor da olsa 5.nci bitirdi. Şampiyonluktan erken kopulmasına rağmen kimse yönetim istifa demiyor. Galatasayray taraftarı , ligi 4.ncü bitiren Fenerbahçe taraftarından daha az gergin bir sezon finali yapmıştı. Taraftara güven veren bir yönetim oluşu taraftarı da rahatlatıyor. Geçen sezon hiç bir gazete yazmamışken bir sabah Kewell geldi , bir sabah Baros geldi. Transfer stratejisi budur. Bugün de kimsenin haberi yokken Gökhan Zan aniden Galatasaray kadrosuna dahil oldu.

Rakibi Fenerbahçe ise tam tersini yaptığı için yaptığı transferler için dünyanın parasını ödüyor. Nedeni çok basit, bir transferi haftalarca medyaya malzeme yapıyorlar. Malzeme konuşuldukça futbolcunun değeri artıyor. Hesabını ben yapmadım da Rıdvan Dilmen Fenerbahçe'yi anlatırken, Mehmet Topuz ve Özer Hurmacı transferlerinin toplam maliyetinin 60 milyon euro olduğunu söyledi. Bakalım iki Türk transfere 60 milyon euro harcamanın bedeli nasıl ödenecek. Medya'da Volkan Demirel'in de yeni transfer Mehmet Topuz kadar ücret almak istiyormuş. Adam haklı biri milli takımın as oyuncusu , diğeri milli takım da bile doğru dürüst oynayamayan bir futbolcu. Takım içi dengelerin bozulup bozulmayacağını zaman gösterecek. Demek istediğim transferde yapılan strateji hataları kulübün hem iç transferde harcayacağı parayı yükseltiyor, hem de dış transfer bütçesini daraltıyor.

Yıllarca Gallardo'yu , Gravesen'i Galatasaray'a transfer edenler Galatasaray'ın transfer politikasını ne zaman anlayacaklar merak ediyorum. Acaba bu hafta başka bombalar gelir mi merakla bekliyoruz.

3 yorum:

Togi dedi ki...

Bu sene yönetim istifa seslerinin yükselmemesinin en büyük sebebi FB ile GS nin benzer nitelikte başarı grafiklerinin oluşumuydu.

Bu arada Rıdvan iyi sallamış. Ne o Robben i mi getirdiler. İkisinin FB ye maliyeti 25 milyon euro yu geçmez.

yakinyoko dedi ki...

25'i kesin geçer. o menajerlerin aldıkları ücreti , oyuncuların kaç yıllık imza attıysa o süreç içinde alacakları ücretide dahil etmiştir. gel biz bunu 40 milyon euro ya bağlayalım. 25 milyon euro mehmet için 15 de özer için harcasınlar

yakinyoko dedi ki...

fenerbahçe de çok ciddi istifa sesleri vardı. galatasaray da yönetime güven olduğu için yönetim istifa sesleri çıkmadı.herkes biliyor ki yönetim yapılması gerekeni yaptı. en eleştirilen skibbeyi getirmelerini anloyorum, hak payları da var. sorun ne diyecekler ki? iyi transferler yapmış, bir önceki sezon 6 hafta kala teknik direktörle yolları ayırarak müthiş bir hamle yaptılar. benim en beğenmediğim tarafı galatasaray da yıldızlaşmış futbolculara vefa lı davranılmaması.