11 Haziran 2009 Perşembe

Aragones'in Hayır İşleri Fenerbahçe'yi Şampiyon Yapacak!


Arkadaşım blogda Del Bosque ve Rijkaard hakkında bir yazı yazınca bir yazı da benim içimden geldi. Çünkü en başından beri bazı teknik adamlara haksızlık ettiğimizi düşünüp dururum. Bunların başında Eric Gerets, Zico , Del Bosque gibi hocalara haksızlık edimiştir. Daha önce iki defa Gerets ile ilgili bir yazı yazmıştım, sıra Del Bosque da...

Del Bosque 2004 yılında Beşiktaş ile sözleşme imzaladığında Dünya'nın gözü Beşiktaş'a dönmüştü. Del Bosque Real Madrid döneminde 4 sezonda iki Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu, iki kez La Liga şampiyonluğu, 1 kez İspanya Süper Kupası , 1 kez Avrupa Süper Kupası, 1 kez Kıtalararası şampiyonluk yaşamış bir teknik adam olarak Beşiktaş'a geldi.
Ülkemizde hala Del Bosque'nin teknik adamlığı tartışılması acı bir gerçek. Kabul etmek gerekir ki Beşiktaş ile yaptığı başlangıç son derece kötüydü. Ligde ilk dört maçta alınan 2 puan Beşiktaş'ı en baştan huzursuz etmeye başlamıştı. Beşiktaş 'ın bir Real Madrid olmadığı açık da Beşiktaş'ın o sezon ki kadrosu neydi bakmak lazım. Bana göre Beşiktaş'ın kadrosunda yıldız statüsünde sadece iki oyuncu vardı. Biri Sergen Yalçın , diğeri John Carew idi o sezonu şampiyon olarak tamamlayan Fenerbahçe'de Alex, Aurelio, Nobre , Tuncay, Servet gibi isimler yer alıyordu.

O günün Beşiktaş yöneticisi Reha Muhtar'ın duyduğu Beşiktaş sevgisi Beşiktaş'a hem maddi olarak hem de prestij olarak büyük kayba uğratmıştır. Bu dönemde Sabah Gazetesinde ele aldığı yazıda Del Bosque gibi dünyanın sayılı teknik adamlarından birine demediğini bırakmamıştır. Del Bosque'yi Hint fakirine bile benzetmiştir. Heralde sözleşmeden haberi olmadığından tazminat alamayacağını söylemiştir. Başka bir takımı çalıştırabilir mi sorusuna da "Sen milleti kör, alemi sağır mı zannediyorsun? " diyerek cevap vermiştir. Şimdi İspanya Milli Takımı'nı çalıştırıyor.

http://arsiv.sabah.com.tr/2005/01/28/muhtar.html


Bu kötü başlangıç döneminden sonra Del Bosque görev aldığı son 9 lig maçında 7 galibiyet 2 beraberlik almayı başarmıştı. Del Bosque ligi ve takıma alıştığı dönemde Reha Muhtar ve diğer yöneticiler yüzünden kovuldu. Beşiktaş yönetiminin yaptığı en unutulmaz hata olarak Beşiktaş tarihine yazıldı.

Gel zaman git zaman Yıldırım Demirören bile Del Bosque'yi göndermesinin en büyük hatası olduğunu kabul etmiştir ancak iş işten geçmiştir. Del Bosque 8 milyon euro gibi bir tazminatını da alarak gitmiştir. 26.03.2009 tarihinde İspanya Milli Takımı'nın başındaki Del Bosque'ye Beşiktaş ile ilgili tazminat meselesi sorulduğunda şunları söylemiştir: "Benim para ile işim olmaz. Beşiktaş’a gelirken para konusu telaffuz edilmedi. Çalıştığım takımlarda hiçbir zaman parayı ön plana çıkarmadım. Ancak, Beşiktaş’ta o zamanki şartlar farklıydı. Ben, ayrılmak istemedim. Görevime son verilince çok üzüldüm. Görevden ayrılmak zorunda kalan herkesin tazminat isteme hakkı vardır. Ben de kanuni hakkımı kullandım. Bu paranın büyük kısmı hayır işlerinde kullanıldı. Sadece bunu söyleyebilirim. Ben, kazanılan şampiyonlukların ardında böylesine hayır işlerinin yattığına inanırım. Belki bu sevabı yüzünden Beşiktaş şampiyonluğa ulaşacak."

http://spor.ekolay.net/haber.asp?PID=2660&HaberID=604187

Türkiye'de herkes Aragones ile Del Bosque'nin torunlarına miras bırakmak için geldiklerini söyler dururlar ama yanılıyorlar bakınız Del Bosque parayı hayır işlerine adamış, Beşiktaş'ı şampiyon yapmış. Bakarsınız bu sene de Aragones alacağı milyonları hayır işlerine adar , Fenerbahçe şampiyon olur.

2 yorum:

Togi dedi ki...

Ben Del Bosque'nin iyi bir hoca olduğunu düşünmüyorum.

Göndermemiz hataydı ama ileriki futbolumuz için değil. Paraya yazık oldu.

yakinyoko dedi ki...

en azından ilk sezonun sonuna kadar sabredilmeliydi.aynısı galatasaray için de geçerli. skibbe de elinden geleni yaptı,kovuldu ,hataydı.(aragones isteksiz geliyordu bana, oyuncu değişiklikleri falan özellikle yapılmış gibi geldiği için aragones'in yollanmasından yanaydım.) bu sezon rijkaard ligde en kötü nerede bitirebilir ki?
en kötü 5.ncilik. sezon sonuna kadar adam ne yapacak, ne katacak görmek lazım. bu adamlar çok ciddi paralar alıyorlar. rijkaard sezonu kesinlikle tamamlar, sonuç ne olursa olsun, kendisi istifa eder mi ,bilmem.