18 Mayıs 2009 Pazartesi

Galatasaraylı Kewell



"Benim adım Harry Kewell,
Galatasaraylı Kewell
futbol hayatımda çok düştüm,
düşürüldüm...
bitti dediler,
ayağa kalkamaz, oynamayaz dediler...
Galatasaray'da yeniden doğdum
arkadaşlığı mutluluğu buldum Galatasaray'da,
bir şeyi çok iyi öğrendim,
Galatasaraylı olmanın ne büyük bir ayrıcalık olduğunu.."
Bu sözler Harry Kewell'in, GS Mobile reklamında söylediği cümleler. Birçok kişi bunun sadece reklam için yazıldığını söyleyebilir. Duruşu, tavırları, profesyonelliği ve performansı ile Galatasaray'a çok şey kattığı açık. Bırakın geçen hafta yedek kalmasını , son dakikada oyuna alındı ;sanki o bir bildiğimiz yıldızlardan değilmişcesine "benim herhangi bir sakatlığım yok. oynayıp oynamamam hocamızın vereceği bir karar. ben galatasaray takımının bir parçasıyım. bana 1 dakika da süre verilse, son dakikada da verilse, çıkıp oynarım." cümlesini kuracak kadar da profesyonel. Bir hafta içinde Galatasaray camiası içinde bu konu konuşuldu. Haftasonu gazetelerde Kewell'ın yine yedek kalacağı yazıyordu. Maç başlamazdan önce Kewell ailesi ile sohbet ediyor,bu sahne Kewell'in mutluluk resmi idi. Bülent Korkmaz, golü bulamamanın ittiği düşünceyle Kewell'i ısınmaya gönderdi. Aradan 5 dakika geçmedi , Emre Güngör'ün sakatlanması ile taraftarın tezehüratlarıyla oyuna girdi. İkinci yarıda attığı golle Galatasaray'ın dün aldığı galibiyette önemli bir katkısı vardı.
Sadece bu haftadaki olay değil; Hamburg maçında Emre Aşık'ın kırmızı kart görmesi ve takımda stopere geçip ; bu sorumluluğu alması onun profesyonelliğinin bir başka kanıtıdır. Performans olarak Emre Aşık'ı aratmaması da cabası.
Bu sezon sağlık problemlerinden dolayı belki istikrarı sağlayamadı; ancak takıma katkısı yadsınamaz. Devamlı oynatılması gerektiğini de düşünmüyorum; ancak kadroda mutlaka tutulması gereken bir futbolcu . Gelecek sezon her maç olmasa bile rotasyon içinde kullanılabilecek bir oyuncu. Galatasaray'da kaptanlık sorunu Kewell'in ikinci kaptanlığa getirilmesiyle çözülebileceği kanısındayım. Kewell, bu takımdaki bütün futbolcuların saygı duyacağı bir oyuncu olduğu da görülüyor. Kewell gerek performans, gerek kişilik, gerek tecrübesiyle Galatasaray'a yakışan bir futbolcu olduğunu bize kanıtladı.

Hiç yorum yok: