29 Mayıs 2009 Cuma

Kalli'den İnciler (Osman Tanburacı Röportajından)

Osman Tanburacı gerçekten güzel bir röportaja imza atmış. İşte röportajdan kesitler
Galatasaray bu sene transferde neler yapmalı?
-Sorumlusu ben değilim... Karışamam ama ben raporu Adnan Bey’e verdim... Geçen seneki 2008 ajandasının sonunda neler olması gerektiğini yazdım. O ajanda Polat’ta duruyor...’
-‘Ben 1992-93’te de Galatasaray’daydım ama o zaman güçlü bir kadro ve yönetim vardı. Şampiyon olduk ve 2000’e uzanan UEFA Kupası yolunda ilk temelleri attık. Galatasaray’da çok şey bozulmuş... Bir an önce Florya’nın ve kulüp içi yönetimin düzeltilmesi gerek. Bunu yapacak olan da Adnan Polat’tır.’

Geçen sezon ki şampiyonluktan bahsederken;
-‘Geçen sezon Adnan Polat’la fikir ayrılığına düştük! Benden habersiz futbolcularla toplantı yaptı, artık ondan sonra Florya’da bir an bile duramazdım! Adnan Polat benim sadece başkanım değil aynı zamanda dostum. Yanlış yaptın dedim ve gittim. Benim otoritem sarsılırsa artık orada durmam çünkü faydalı olamam...
Ancak; bu yıl Skibbe’nin yardımcıları Skibbe’nin haberi olmadan gönderildi... Skibbe ‘gık’ demedi. Bu bir karakter meselesi... Ben kalmazdım... Skibbe yumuşak huylu ama olan Galatasaray’a oldu. Sonuç ortada.... Bir yerde disiplin olmazsa hiçbir başarı olmaz. Galatasaray önce bunu çözmeli... Ben geçen sene bırakıp gitmeseydim Galatasaray şampiyon olamazdı...’

Ben de bu konu ile ilgili görüşlerimi daha önce belirtmiştim. Dediklerim de haklı olduğum görülüyor.
http://downbothflanks.blogspot.com/2009/05/istikrar-gercekten-istikrar-mdr.html

Geçen sezon ki şampiyon takım nereye gitti?
-‘Ben önceki sene takımdan kimlerin gitmesi gerektiğini bir rapor halinde Adnan Polat’a sundum... Ancak gittiğim için alınanlardan da haberim olmadı. Beş tane solaçık alınmış... Arda’nın günahı ne? Gerekli yerlere de kimse alınmamış! Böyle transfer olmaz! İkinci kez geldiğimde ateş bacayı sarmıştı... Skibbe’yle ve Korkmaz’la çok konuştum, olması gerekenleri söyledim ama asla işlerine karışmadım. Çalışma şekillerine, yönetim tarzlarına ve kadro kuruşlarına asla karışmadım. Konumum o değildi ki... Ben Adnan Polat’ın istemiyle ikinci kez ‘Teknik Danışman’ olarak geldim. Teknik danışmanlık şemsiyesi altında şunlar vardı; Alt yapının tekrar düzenlenmesi. Galatasaray Futbol Akademisi’nin kurulması ve bilhassa yabancı transferlerdeki gözlemlerim... Avrupa maçları öncesi incelemeler..

-"Florya’da görev bölümü şart!
Kaleci istedim ama bu De Sanctis değildi...
Lincoln’ü asla istemedim...
İstediklerim alınmadı ama bunu sorun etmem. İstemek benim hakkım, finansal güç yönetimin takdiri. Bütçe yoksa futbolcunun iyisi de yok ama disiplin her futbolcu için var.
Sabri benim için bitmiştir. Yapabilirlik gücü var ama söz dinlemiyor... Galatasaray’a uymaz!
Gönderilecekler listesinde Hakan Şükür yoktu...
Ümit Karan var mıydı;
-Evet,
Hasan Şaş var mıydı?
-Evet.
Necati?
Evet...

Hakan Şükür ve Lincoln’ü Beşiktaş maçı öncesi kadro dışı bıraktım, gerçek sebebi doğru açıklanmadı...
Bende önce disiplin gelir.
Hakan Şükür sabah kahvaltısında kızını doyuruyordu... Asla böyle bir şeye tahammül edemem. Bizim önemli bir maçımız var, Florya ciddi bir yer. Çoluk çocuk olmaz...
Lincoln’ün arkadaşları da gece yarısına kadar orada...
O-la-maz...

Kewell’ı ben almazdım... Sorunlu. Randımanı düşük... Fizyoterapistini beraberinde getiriyor. Asla kabul edemem. Florya’da sağlık ekibi var.
Ya herkes ben de fizyoterapistimi kendim getireceğim derse ne olacak?
Nitekim Lincoln de getirmek istedi...
Olmaz dedim... İşler karıştı.
Florya’nın ciddiyeti kaçtı!

Yöneticiler soyunma odasına giremez.
Bir keresinde Polat ve Üstünel geldiler derhal uyardım... O oldu...
Tabii ki Polat ve yöneticiler benimle konuşup tartışacaklar ama bunu yeri ve zamanı bellidir."

Ben de Kalli'nin dediklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum. Sadece Hakan Şükür ile ile ilgili söylediklerine katılmıyorum. Hakan Şükür herhangi bir futbolcu değildir. Kewell, Lincoln ve bazı futbolcular ile ilgili görüşleri onun yorumudur. Eleştirilecek bir tarafı yok bence


Röportajın devamı ve de Osman Tanburacı'nın görüşleri için
http://www.sporx.com//detail.php?Type=128&kategori=129&go=155060

Hiç yorum yok: